Cookie / Süti tájékoztató
Oldalunkon cookie-kat használunk a jobb működésért, amelyekről további információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban talál.
Értem

C-VITAMIN

A vitaminok közül immunrendszerünk egyik legfőbb "szövetségese" a C-vitamin. Mégis pocsékoljuk?! A válasz: IGEN!

A nagy "C-vitamin probléma" - KOMOLY FELSZÍVÓDÁSI KORLÁTOK

A C-vitamin felfedezése óta számos vizsgálat született annak meghatározására, milyen hatékonysággal szívódik fel a szervezetben. A kutatások szerint: mivel a C-vitamin vízben oldódó, a szervezet csak korlázottan tudja elraktározni. A szervezet már egy hagyományos, 200 mg-os tablettával is csaknem teljesen telítődik. Minél nagyobb dózisban juttatjuk be a szervezetünkbe, annál kevesebbet tudunk hasznosítani belőle.

 

 

HOL SZÍVÓDIK FEL A C-VITAMIN?

A C-vitamin felszívódásának egy része a szájnyálkahártyán, illetve a gyomorban valósul meg, de számottevő mennyiségben a vékonybélben történik.

A C-vitaminnak annyi ideje van felszívódni, ameddig áthalad az emésztő rendszeren és kiürül.

Az emésztőrendszerben a C-vitamin tartózkodási idejét befolyásolja, a gyomor telítettsége a bevétel időpontjában, illetve az emberek különböző metabolizmusa, ezért célszerűen időintervallumokban adják meg.

A tartózkodási idő

  • a gyomorban 0,5-3 óra
  • a vékonybélben a bevételtől számítva 6-8 óra.

 

MI TÖRTÉNIK A NEM HASZNOSULT C-VITAMINNAL?

MI TÖRTÉNIK A FEL NEM SZÍVÓDOTT C-VITAMINNAL?

A fel nem szívódott C-vitamin a vastagbélbe kerül. Ilyenkor gyakran tapasztalhatók kellemetlen mellékhatások, például gyomorégés, megnövekedett vizelési inger vagy akár hasmenés is.

A vastagbélből a C-vitamin egyenesen a vizeletbe választódik ki.

Ebből is látszik, hogy nagyobb dózisok szedése esetén csupán azt érjük el, hogy vizeletünk C-vitaminban különösen gazdag lesz, miközben szervezetünk továbbra is C-vitaminra „éhezik”. A nagy mennyiségű kiürülő C-vitamin pedig akár a vesekő-képződést is elősegítheti.

A NOVO C® LIPOSZÓMÁS C-VITAMINOK SZEDÉSE JAVASOLT:

  • az immunrendszer működésének támogatásához
  • a kifáradás és fáradtság csökkentéséhez
  • az idegrendszer normál működéséhez
  • a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez
  • a normál pszichológiai funkció fenntartásához
  • a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokhoz
  • a megfelelő kollagén képződéshez és ezen keresztül a bőr, a fogak és fogíny, a csontozat és porcok, valamint az erek normál állapotának, működésének fenntartásához
  • a vas fokozott felszívódásához